Біля узбережжя Греції перевантажують російську нафту для продажу в обхід санкцій - Bloomberg

Біля узбережжя Греції перевантажують російську нафту для продажу в обхід санкцій -  Bloomberg

Мільйони барелів сирої нафти та палива з Росії перевантажили між танкерами всього в декількох кілометрах від узбережжя Греції. Адже країна є одним із низки обхідних шляхів, які трейдери використовують, аби обійти санкції проти Росії.

Про це повідомляє Bloomberg.

Видання дізналося, що у затоці Лаконікос з початку цього року, близько 23 млн барелів російської сирої нафти та додаткових обсягів нафтопродуктів було перекачано з одного танкера на інший.

 У Греції заявляють, що її можливості для втручання обмежені, бо переправлення нафти відбувається за межами шестимильної межі територіальних вод країни.

Автори публікації запевняють, що трейдери та судноплавні компанії знайшли безліч способів забезпечити надходження російської нафти. Подія у Греції - лише останній приклад.

 Схожий випадок стався біля Сеути, іспанського анклаву на півночі Африки. Величезний тіньовий флот танкерів виник, щоб допомогти країні подолати санкції.

Для безпечного переміщення вантажу на морі, передачі з судна на судно або STS, потрібні кілька ключових послуг. Фірмам Європейського Союзу дозволено надавати ці послуги, лише якщо вантаж на борту придбано за ціною, встановленою G7, або нижче.  

Після заміни вантажів танкери-приймачі переправляють нафту на тисячі миль покупцям в Азії.

Видання пише, що багато задіяних  у цьому суден старі, і їхній страховий статус неясний. Середній вік танкерів, які перевозять нафту з Греції, становить 18 років.

Трансфери з судна на судно за своєю суттю не є ризикованими, але вони включають два судна, які плавають у морі, перекачуючи потенційно забруднюючий вантаж з одного на інше.

Згідно з правилами ЄС, компанії повинні проводити належну перевірку, а також перевіряти та збирати сертифікати, які підтверджують, що нафтові вантажі закуповуються за обмеженням ціни. Влада також повинна проводити перевірки та контроль компаній.

Але покарання за невиконання цих вимог є мізерним. Тож власники і компанії і далі допомагають перевозити російські вантажі.  

Читайте також:

  • У Польщі розчаровані початковою пропозицією 10-го пакету санкцій Європейського союзу проти Росії.
  • У Києві 3 лютого завершився саміт Україна – ЄС. Президент  Зеленський заявив, що Україна прагне якнайшвидше розпочати переговори про вступ до Євросоюзу.

Можливо зацікавить