Інформаційна гігієна під час війни: що спільного між медіаграмотністю та музичними смаками

Інформаційна гігієна під час війни: що спільного між медіаграмотністю та музичними смаками

«Скажи мені, хто твій друг і я скажу тобі, хто ти», - популярне прислів'я, яке знає кожен. Існує чимало його інтерпретацій, проте висновок лишається один - наш вибір людей, продуктів, занять розповідає про нас багато, інколи навіть більше, ніж ми самі помічаємо чи прагнемо. 

Вам ніколи не сподобається кафе, де грає неприємна вам музика, а надокучливий голос радіоведучого у магазині заважатиме обрати потрібний товар. 

Про це розповідає керівниця громадської організації «Волинська фундація» Анна Данильчук.

Одне з важливих правил сучасної медіаграмотності - не недооцінюйте вплив музики, фільмів чи відео, які мимоволі трапляються вам на очі у віртуальному чи реальному світі. Здавалося б, коли йдеться про пісню, можна вимкнути обережність і просто насолоджуватися мелодією. Та в часи повномасштабної війни з росією, коли інформаційний фронт відіграє одну з ключових ролей, треба уважно аналізувати зміст, джерело і легальність обраної композиції.

Іще відповідальніше варто ставитися до аудіо та відео продуктів, які ви пропонуєте відвідувачам у своїх закладах або службі таксі, адже, нехай непрямо, вони все ж демонструють вашу світоглядну позицію теж. Не варто перераховувати тисячі випадків, коли спільне прослуховування пісні призводило до небезпечних конфліктних ситуацій. У час війни особливо важливо про це пам'ятати й не нехтувати рекомендаціями держави щодо інформаційної гігієни.

Іще один важливий аспект - повага до авторського права. На відміну від росії, де інтелектуальне піратство лежить в основі усіх медіа, Україна рухається до стандартів Європейського Союзу, а відтак захищає права автора на продукти його творчої діяльності та прибутку від їхнього використання.

На щастя, сучасний світ пропонує чимало доступних сервісів, що за невеликі кошти надають доступ до необмеженої кількості якісних аудіо та відео продуктів. Тож аби правильно споживати та «пригощати» медійним продуктом відвідувачів, достатньо просто пам'ятати два правила: аналізуйте які сенси несуть обрані вами аудіо та відео твори, і стежте за дотриманням авторських прав у процесі їхнього використання.

Ця публікація була підготовлена в рамках проєкту «Громадськість за демократизацію» за сприяння Європейського Союзу, який виконує Інститут економічних досліджень та політичних консультацій. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО «Волинська фундація» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій.

Можливо зацікавить