Із листопада лучани платитимуть за воду по-новому: буде ще один пункт

Із листопада лучани платитимуть за воду по-новому: буде ще один пункт

Вже в листопадових платіжках за послуги централізованого водопостачання та водовідведення мешканці луцьких багатоповерхівок отримають нові розрахунки. Там з'явиться «небаланс», за який необхідно буде заплатити. Небаланс - це  різниця між доставленим обсягом води до будинку і сумарним об'ємом води, згідно з показниками лічильників у квартирах. 

Про це під час засідання круглого столу щодо правових аспектів нарахування за послуги централізованого водопостачання та водовідведення в багатоквартирних будинках розповів директор КП «Луцькводоканал» Віктор Гуменюк інформує прес-служба Луцької міськради.

За новим законодавством, люди мають платити за фактично спожиті послуги. Віктор Гуменюк навів три приклади нарахування та розрахунку за спожиту послугу з постачання в будинки води.

«Є будинки з телеметрією, які повністю диспетчеризовано в частині обліку, де автоматично відбувається взяття показників загальнобудинкового та поквартирного обліку. Лічильники захищені від стороннього впливу, там відсоток небалансу дуже невеликий.

Якщо в будинку тільки загальнобудинковий лічильник і немає жодного квартирного лічильника, загальнобудинковий показник ділять на кількість усіх мешканців, які проживають в даному будинку та в залежності від того, скільки людей зареєстровано у кожній квартирі, — виставляється платіж.

Якщо ж в будинку є загальнобудинковий та усі квартирні лічильники, то нарахування відбуваються таким чином: до показників квартирного лічильника, до обсягів споживання має бути розподілений небаланс. Тобто він розподіляється пропорційно обсягу споживання на квартиру. В цьому випадку відбувається справедливий розподіл, тому що якщо людина спожила 10 кубів, а хтось один куб, то цей небаланс розподілиться пропорційно до споживання.

Є ще варіант, коли в багатоквартирному будинку встановлено загальнобудинковий лічильник, але не у всіх мешканців є квартирні лічильники. Тут нарахування відбувається так: люди, які мають квартирні лічильники — платять за показниками лічильника, а весь небаланс вважається спожитим тими людьми, які не користуються індивідуальними лічильниками. Відповідно небаланс розподіляється на кількість тих людей, які зареєстровані в квартирах. Зараз є ситуації, коли люди швидко встановлюють лічильники. І є моменти, коли в одній квартирі не встигли встановити засіб обліку, тоді весь небаланс, а це десь 180-200 кубів води, нараховують цій людині. І юридично це нарахування є правильним», - пояснив він.

Мовою цифр це виглядатиме так: є будинок, де у людей поквартирно встановлено 100% засобів обліку і також є загальнобудинковий лічильник. Можна побачити, що за місяць будинок фактично спожив 736 кубометрів води, але віднявши усе споживання квартир, у нього виявився небаланс 242 куба. Тепер, за новим Законом, люди повинні заплатити за все, що зайшло в будинок, тобто за 736 кубів. Відповідно 242 куби води треба розділити між споживачами.

Найчастіше небаланси виникають внаслідок несвоєчасного або некоректного подання споживачами показників лічильника; через втручання або порушення в коректність вузлів обліку; різну метрологічну похибку між загальнобудинковим та квартирними вузлами обліку; відсутність доступу до квартирних вузлів обліку.

«Коли є об’єднання, коли є багатоквартирний будинок, то необхідно платити за показниками загальнобудинкового лічильника. Об’єднання, як юридична особа, балансоутримувач чи управитель має налагодити відносини з водоканалом та визначитись з мешканцями будинку про розподіл оплати.

Це буде справедливо, чесно та правильно. Люди будуть розуміти, що є небаланси і їх треба пропорційно рівно визначати чи ділити на усіх рівномірно чи все покласти на управління будинком. Тому що коли ми почнемо розраховувати кожній людині, хто чесно передає показники, чесно платить та нічим не зловживає, а йому будуть приходити певні величини небалансів, то в нього виникне запитання, чому я маю за це платити?

А він буде платити, тому що проживає в багатоквартирному будинку і цей будинок спожив такий об’єм води і так розподілилось відповідно до методики, згідно нормативно-правового документу. Інший варіант, якщо люди цього не хочуть — встановити телеметрію усіх вузлів обліку. Сьогодні це доступно», - розповів Віктор Гуменюк.

До слова, на підприємстві вже очікують хвилю обурення від клієнтів за те, що вони будуть платити за небаланс, бо не вважають це своїм. Втім, каже директор «Луцькводоканалу», згідно Закону України «Про особливості управління багатоквартирним будинком» є концепція, що усі люди відповідають за будинок, тому повинні нести солідарну відповідальність.

Вже зараз у водоканалі та його дочірньому підприємстві EVODA спеціалісти готуються до великої кількості звернень громадян щодо нових нарахувань.

Можливо зацікавить