Порушують схеми й розклади маршрутів: луцькі депутати просять впорядкувати рух приміських автобусів

Порушують схеми й розклади маршрутів: луцькі депутати просять впорядкувати рух приміських автобусів

Депутати Луцької міської ради ухвалили звернення до віцепрем’єр-міністра з відновлення України - Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України щодо впорядкування пасажирських перевезень в Луцькій міській територіальній громаді. Причина - приміські й міжміські автобуси, які повинні рухатись до автостанції, курсують центральними вулицями Луцька.

Про це стало відомо у п’ятницю, 31 березня, на засіданні сесії Луцької міської ради.

Йдеться про те, що Луцькою міською радою були ухвалені рішення, якими заборонено рух автобусів приміських та міжміських маршрутів низкою вулиць та проспектів міста та разом з тим запропонований альтернативний рух для них обласним центром.

Також рішенням виконавчого комітету міської ради визначено та затверджено 38 міських зупинок громадського транспорту для здійснення посадки та висадки пасажирів з автобусів приміського та міжміського сполучення. 

Проте центральними проспектами та вулицями Луцька продовжують курсувати автобуси приміського та міжміського сполучень, які не лише не відповідають технічним та екологічним нормам, що встановлені в обласному центрі, але і розбалансовують логістику на міських маршрутах, негативно впливають на безпеку дорожнього руху. Технічні та екологічні характеристики автобусів не відповідають сучасним вимогам, оплата проїзду проводиться готівкою, облік пасажирів відсутній, порушуються схеми та розклади руху автобусів.

Начальник відділу транспорту Віктор Главічка повідомив, що ще у 2021 році у серпні, жовтні й листопаді були скеровані відповідні звернення до ОДА щодо впорядкування руху приміських і міських автобусних маршрутів по місту Луцьк.

У 2020 році був судовий позов відносно Волинської обласної державної адміністрації щодо порушення вимог законодавства щодо пересування автобусів цього типу проспектами та вулицями Луцька. Після цього судового позову між ОДА та Луцькою міською радою був підписаний Меморандум про курсування автобусів. Він був виконаний міською радою, проте його не дотримувалися.

У 2021 році була проведена робота щодо впорядкування руху транспорту. Був напрацьований судовий позов у січні-лютому 2022 року, проте через повномасштабний наступ, він був відкликаний. У 2022 році ніяких заходів не вживалося щодо впорядкування перевезень.

«Ситуація стає все гіршою. Наприклад, Привокзальна площа перетворилася на місце відстою приміських автобусних маршрутів Рожищенського району. Якщо раніше на цю площу здійснювалися перевезення лише двома маршрутами з міста Рожища, то сьогодні заведено всі приміські автобусні маршрути з населених пунктів колишнього Рожищенського району на територію Привокзальної площі», - наголосив він.

За результатами моніторингу «Безпечне місто», каже він, інтенсивність руху маршрутів - кожні дві-три-п’ять хвилин. Главічка зауважує, що рейди проводилися, на водіїв накладалися штрафи, проте питання не вирішилося. Також відсутність касових апаратів чи валідаторів у приміських маршрутках може передбачати приховування виторгу й ведення тіньового бізнесу.

«Ми боремося, щоб місто було комфортним для тих, хто їздить власним автомобілем, і для тих, хто користується громадським транспортом. За останні роки нашим департаментом житлово-комунального господарства напрацьовано багато цікавих рішень щодо пришвидшення руху транспорту: впроваджуємо турбокільця, стрілки на світлофорах, змінюємо напрямки руху тощо. 

Але якщо всі автобуси Волині будуть їздити в нашому місті, то які б заходи ми не вживали, транспорту буде багато

Відповідно до вимог законодавства, приміські й міжміські автобуси мають рухатися до автостанції, а не здійснювати перевезення  центральними вулицями. Тому необхідно підійти до цього питання комплексно в контексті тих змін. Які ми проводимо у громаді», - зазначив Луцький міський голова Ігор Поліщук.

Урешті після обговорення депутати підтримали проєкт рішення.

Читайте також:

Можливо зацікавить